Nieuwe huisstijl

Nieuwe alinea

Vanaf april 2024 hebben we een nieuwe huisstijl, beeldmerk en logo! Het beeldmerk zal niet voor iedereen een verrassing zijn, we gebruiken het al voor onze erfgoed activiteiten. Al een tijdje speelden we met de gedachte om ons logo / huisstijl aan te passen. Strakker, meer naar deze tijd. Waarom moeilijk doen wanneer je eigenlijk al iets heel moois in huis hebt. Het ontwerp van het beeldmerk is de basis en komt terug in diverse uitingen. De komende periode worden al onze communicatiemiddelen aangepast naar deze nieuwe huisstijl.

Het beeldmerk is vrij van tekst en is als volgt ontstaan. In het wit cirkel-vormig de letters M (Maluku) en W (Woerden). Daar binnen de 3 Salawaku’s, die verwijzen naar de Kampen die in Woerden waren. Een Salawaku is een pareerschild en is typisch Moluks. Het is het ultieme Molukse symbool voor strijdbare bescherming.

  • Bescherming van het gezin, de familie en de gemeenschappen waartoe men behoorde was het belangrijkste doel voor de Molukse KNIL militairen die, nadat zij zich op dienstbevel hadden ingescheept en naar Nederland werden getransporteerd, tegen hun zin gedemobiliseerd waren en daarna hier in kampen moesten overleven met alle beperkingen die hen door de Nederlandse overheid waren opgelegd.

  • Bescherming tegen marginalisering van de Molukse gemeenschap in Woerden. Het bestrijden van een dreigende sociale achterstand voor hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. In Woerden is die bescherming redelijk succesvol geweest.

  • Bescherming tegen het verlies van de eigen identiteit. Integratie met behoud van eigen identiteit (tijd lang ook de insteek van de NL overheid geweest).


Share by: